hundutbildaren

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Hundutbildaren - 20 juni 2011 00:35

Jag har både funderat och haft intressanta samtal angående utveckling i föreningslivet, företag, egen träning, andras träning, you name it. När det gäller utveckling så kan man applicera det inom de flesta områden.


Kan det vara så att utveckling och innovation kommer genom att någon vågar göra något på ett annorlunda sätt. Utveckling och innovation kommer genom att någon släpper en tanke “men tänk om vi skulle göra så här i stället?”  "Att våga tänka utanför boxen"


Det är så lätt att bli "hemma blind" man gör som man alltid har gjort. Varför? Därför! Man i fråga sätter sällan, och om man gör det kan det möta hårt motstånd. Jag har själv flera exempel där jag önskar att jag hade i fråga satt mer men inte gjort det därför att andra äldre rävar kvävt all form av nytänkande, med ett enda argument - därför att vi gör som vi alltid har gjort, och det har fungerat.

Men tänk om det som idag fungerar kan fungera ännu bättre eller rentutav bli succé.


Att slippa följa en mall och kunna växa och frodas i ett eget företag är en ynnest. Att testa sig fram i sin egen träning är en förutsättning för att utvecklas, att våga fråga varför, att läsa på, att samla information och sedan tänka annorlunda. Våga misslyckas. Våga testa, våga vara öppen.

Våga ta del av andras lyckanden och misslyckanden kanske göra något eget av det. Våga lyssna på andra och inte avfärda.


Min man har ett företag i skogsindustri branschen, jag kan väldigt lite om den branschen (har dock lärt mig en del genom åren) min okunskap har dock lett till "dumma frågor" och annorlunda reflektioner som i sin tur har lett till bra saker, utveckling. Och samma sak vice versa. Vi har varit en tillgång för varandra pga att vi tänkt annorlunda, tänkt utanför ramarna.


Så om man tränar och tränar utan bättre resultat, om en klubb tappar medlemmar varje år, om ett företag blir omkörda av en konkurrent ska man då fortsätta i samma hjulspår? Eller ska man våga byta fil? Våga tänka på ett nytt sätt, lämna "boxen".  UTVECKLAS !   



 






 

Presentation


Hundutbildaren
Vi anordnar Utbildningar, kurser, föreläsningar, Clinics och Läger

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hundutbildaren


Ovido - Quiz & Flashcards