hundutbildaren

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Hundutbildaren - 22 september 2011 11:10

Spåra, köra uppletande, träna brukslydnad låta hunden jobba super roligt och utvecklande på alla sätt men jag är en tävlingsmänniska, jag vill träna mot uppsatta mål. Den här säsongen skulle vi prestera vara på topp, formen var bra, siktet var inställt. Jag anmälde mig till över tio brukstävlingar, både nära och långt bort. Jag kom med på EN tävling! I brukset är det mycket som ska stämma det räcker inte med en eller två tävlingar om du har höga mål.

                                                

Vad händer jo man tappar motivation. Jag har därför bestämt mig för att lägga brukset på hyllan ett tag, inte för att det inte är roligt utan för att det helt enkelt inte går att komma med på tävlingar och få prestera.


Man kan ju köra det parallelt men jag känner att ska jag satsa måste jag satsa på en sak kanske helt enkelt för att tiden inte räcker till, och ska jag vara petig med så många olika moment så kommer jag aldrig känna mig tävlingsredo.

Det är dock sorgset, känns som att hela årets utveckling och träning är som bortkastad.

                                            


Vi är inte helt nya i Lydnaden, vi är i elit, men det har mest varit lite vid sidan av så där. Men nu kommer jag göra en ordentlig satsning, bara tanken på att veta att man kommer att få tävla gör att motivationen stiger.   


 

Presentation


Hundutbildaren
Vi anordnar Utbildningar, kurser, föreläsningar, Clinics och Läger

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hundutbildaren


Ovido - Quiz & Flashcards