hundutbildaren

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Sammanfattning av året

Av Hundutbildaren - 30 december 2011 11:27

2011 kan jag lätt sammanfatta som förändringens år.

Många svåra beslut fattades. Beslut som i efterhand har visat sig vara helt rätt.


Bytte stad. Karlstad älskar denna stad. Att få vara nära dom som betyder mest för mig är underbart. Älskar närheten till Vänern, utbudet och möjligheten att kunna växa på alla möjliga sätt, ha mer tid för min familj mina vänner och mig själv. Få en sund balans på jobbfronten. 


Har jobbat med helt andra saker ett tag, saker som inte är så roliga - vilket konstigt nog är bra. Jag har fått en sund balans av det, (blir bara ynka åtta timmars dagar, för det mesta) håller inte på att jobba ihjäl mig längre. Har så klart lite roliga projekt vid sidan av det "tråkiga kontorsarbetet" men jag har lärt mig att tygla min entusiasm och kreativitet (hoppas jag iaf.) har hittills lagt band på mig, låtit saker och ting få ta tid och almanackan är inte längre fullklottrad med arbete, det finns plats för annat.

En fin affärsplan börjar växa fram och ska så småningom presenteras för investerare. Men det ska få ta tid, och jag ska bli bättre på att fördela arbetsbördan om den blir verklighet.


Har haft mycket roligt detta året. Men också extremt känslomässigt jobbiga turer, erfarenheter som gjort mig starkare som gjort att band har knutits hårdare och som förhoppningsvis leder till stora förändringar, förändringar som jag längtat efter i stort sett hela livet.

En kamp som kommer vara beständig. Som jag måste tro på. Som bara ska vinnas!

Och vad skulle man göra utan vänner som finns där och stöttar, ni är guld värda och ni vet vilka ni är


Hundträningen då - den har legat på is under ett halvår. Lusten och orken har varit borta men den börjar komma tillbaka och 2012 ska vi satsa på Lydnaden. Har en hund som är djupt understimulerad och det ska bli ändring på det nu! Har lite nya idéer som ska testas. Detaljer ska slipas. Förhoppningsvis är vi tävlingsredo till våren. Det ska också bli roligt att lära känna min nya klubb.


Nyårslöften 2012


Behålla balansen

Gå och lägga mig tidigare (hur svårt kan det vara)

Prioritera rätt saker

Ha kul

Kanske bli lite mer vuxen (eller nej det verkar så tråkigt)


Var på Bio igår och en fras ur den filmen fastnade: Om du visste att du inte kunde misslyckas med det du företog dig, vad skulle du då göra? Gå nu ut och gör det!   




                                        

                                                  

                  Önskar jag er alla!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hundutbildaren - 30 september 2013 23:31

www.gameonpuppy.se

Av Hundutbildaren - 12 augusti 2013 16:52


  Jag använder ofta targets vid inlärning, det är en bra hjälp som är lätt att arbeta bort. När hunden har lärt sig att markera gång på gång så kan man till exempel använda sig av den vid inlärning av rutan, framförgående/framåtsändande, hopp, stä...

Av Hundutbildaren - 7 augusti 2013 21:53


  Att lära hunden gå fot, tar tid det är många delar och mycket kriterier. Mitt tips är att dela upp det i små delar.   Jag startar med kontakt, först spelar det ingen roll vart hunden befinner sig, den får vara kopplad och så fort den tittar ...

Av Hundutbildaren - 6 augusti 2013 15:29


  Jag jobbar mycket med tävlingsmässiga ingångar på plan. Man kan tycka att det inte spelar så stor roll hur hunden förs vid en ingång, men det gör det i de flesta fall. Är hunden ofokuserad vid ingången så kommer den med stor sannolikhet vara d...

Av Hundutbildaren - 6 augusti 2013 00:26

Dagens tips är att träna och bygga ett högt värde för ingångar vid sidan, både med och utan apport, på köpet får du fin bakdelskontroll, det ser väldigt snyggt ut när hunden jobbar med bakbenen i vänster svängarna.   Ingångar återkommer i alla mo...

Presentation


Hundutbildaren
Vi anordnar Utbildningar, kurser, föreläsningar, Clinics och Läger

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hundutbildaren


Ovido - Quiz & Flashcards